Nisan Mayıs 2012 Dalaman Marmaris arası

Bu gezilerde benim için önemli olan iki faktör vardı. Birincisi; yaklaşık yirmi yıldır, her sene gezdiğim, gezmeye bir türlü doyamadığım muhteşem bir coğrafyada bulunmak. İkincisi de, kullandığım bisiklet… Bu coğrafyayı anlatma işini şimdilik fotoğraflara ve müziğe bırakıyorum; daha sonra başka bir başlık altında bu bölgeyi detaylı anlatacağım.

Hikayenin asıl kahramanını olan bisikletimi 1999 senesinde Ankara’da Hergele Meydanı’nda bir hurdacıdan almıştım. Ankara’nın taşlı, çukurlu yollarında, şehir içinde kullanacağım, kaybolduğunda ya da dağıldığında üzülmeyeceğim, ucuz yollu bir bisikletim olsun istiyordum. Bit pazarında bu bisikleti görünce hemen satın aldım, eve götürdüm boyasını kazıdım, zımparaladım, sprey boyayla boyadım, birkaç parçasını yeniledim; tam istediğim gibi oldu. 10 sene Ankara’da bindikten sonra Sarıgerme’ye gittiğimde kullanmak için anneanemin yazlığına bıraktım. Orada iki kış kaldı… Nemden iyice paslanmış, boyası dökülmüş, hurdacıdan aldığım ilk haline geri dönmüştü. Bu sene binerim, sorun çıkardığında da birine hediye ederim, kurtulurum diye düşünüyordum.

1 haftada, yarısı off road olmak üzere, yüzde onluk yokuşlarla dolu toplam 600 Kilometreye yakın yol yaptım ve bisikletim bana mısın demedi! Bir sene önce de aynı bölgede benzer geziler, mesafeler yapmıştım. Daha öncesi de var tabi… Bu kadar sene beni sırtında taşıyan, dağda bayırda kahrımı çeken bu emektardan kurtulmak yerine onu yenilemeye, bisikletimi yeniden hayata döndürmeye karar verdim.

11 Mayıs 2012 İztuzu(Radar) gezimden hemen sonra bisikletimi Dalaman otogarına götürdüm ve Ankara’ya gideceğim otobüsün bagajına koydum. Ankara’ya geldiğimde bisikletin kadrosunu ve maşasını, üzerlerinde boya kalmayacak şekilde zımparaladım, sonra da sanayiye götürüp beyaza boyattım. Red Bisiklet’ten Taner Kunt’un yardımıyla aynakol setini, iç ve dış lastikleri, fren pabuçlarını, ön ve arka vites attırıcılarını değiştirdim; bisikletime yeni bir görünüm kazandırdım, onu hayata döndürdüm.

Ankara dik yokuşlarla dolu bir kent; Cinnah Caddesi, Turan Güneş Bulvarı, TRT yokuşu, Konya Yolu, Dikmen Vadisi, Hoşdere Caddesi, Gazi Osman Paşa, İran Caddesi vs… Ankara’da bir yerden bir yere gitmek için bu ve bunun gibi yokuşlarla çok sık karşılaşılır. İlk deneme sürüşünde çok dik yokuşların olduğu 50.Yıl Parkı’na gittik bir arkadaşımla, daha sonra da Ankara Kalesi’ne çıktık. Yeni bisikletim benden tam not aldı o gün. Şehir içi ulaşımda, şehir dışında ve off-road tabir ettiğimiz yollarda kullanacağım, güzel, rahat, sağlam ve de hikayesi olan bir bisikletim var artık. Bisikletimin yenilenme aşamalarını Bir renovasyon hikayesi adlı bölümden okuyabilirsiniz.

Gelelim gezilere…

27 Nisan 2012 Sarıgerme – Köyceğiz – Sarıgerme gezisi

27 Nisan 2012 Cuma günü Sarıgerme’den bisikletle yola çıktım; sırasıyla Fevziye, Güzelyurt, Ovacık Mh ve Mergenli’den geçerek Gökbel’e geldim. Gökbel’de kahvaltı yaptıktan sonra Dalyan, Eskiköy, Tepearası, Beyobası, Zeytinalanı, Yangı köylerinden geçerek Köyceğiz’e ulaştım. Köyceğiz Gölü kıyısındaki yerlerden birinde mola verdikten sonra Ortaca, Güzelyurt, Fevziye ve tekrar Sarıgerme’ye gelerek 100 Km’lik güzergâhı tamamladım. Dönüşte Köyceğiz – Ortaca arasında Beyobası köyü yakınlarında %10’luk bir yokuş var; o yokuş haricinde son derece keyifli bir yolculuk oldu.

8 Mayıs 2012 Sarıgerme – Marmaris gezisi

8 Mayıs 2012 Salı günü ise yine Sarıgerme’den yola çıktım, Dalyan’a kadar aynı güzergahı takip ettim. Dalyan’dan sonra Kaunos’a gidip tekneyle Dalyan Çayı’nın karşısına geçtim ve oradan yola devam ettim. Sırasıyla Sultaniye, Hamitköy ve Döğüşbelen köylerinden geçerek Köyceğiz Gölü etrafından dolanıp Muğla – Fethiye karayoluna çıktım. Sırasıyla Kızılyaka, Esentepe, Çıtlık, Gökova ve Çetibeli yollarını takip ederek Marmaris’e geldim. 112 Km’lik bu seyahat esnasında karşılaştığım bazı ters giden durumlardan dolayı geziyi, planladığımdan çok daha uzun sürede tamamlayabildim.

Dalyan Çayı

Gökova Körfezi

Gezi süresince aldığım notlara şöyle bir göz atacak olursam, Sarıgerme’den Marmaris’e gelinceye kadar geçirdiğim 9 saat içinde epey bi’ yemiş içmişim. Sultaniye – Hamitköy arasında çeşme, bakkal vs yokmuş; gitmek isteyenler tedarikli olsunlar. Bu yolda çok susadım ve şansıma, in cin top oynayan bu yerde portakal suyu satan bir amcaya rastladım. Üç buçuk bardak portakal suyu içtim, amcanın yanında biraz dinlendim, kendime geldim.

Amcayla biraz sohbet ettik, sonra yola devam ettim. Dinlenmiştim ama Döğüşbelen’e gelinceye kadar tırmandığım dik yokuşlar, bisikletin eski ve ağır olması, selenin çok rahatsız oluşu da eklenince yine yoruldum. Döğüşbelen’den sonra karayoluna çıktım, Kızılyaka yakınlarında Osman Aydın’ın Yeri’nde güveçte kurufasulye yedim. Tavsiye ederim, çok lezzetli! Çok güzel ekmek yapıyorlar, çalışanlar oldukça kibar, servis güzel, fiyatlar ucuz. Gökova’dan sonra Marmaris yolunda bir yerde 2 bardak daha portakal suyu içtim, Çetibeli yakınlarında, yolda bir teyzeden yarım kg çilek aldım, yedim. Suları ve çikolataları saymıyorum…

Radar (Ağustos 2009) Nikon FM2, Tamron 28 mm

Son olarak da 11 Mayıs 2012 Cuma günü, Dalyan İztuzu Plajı’nı çok yüksekten gören, halk dilinde “Radar” diye tabir edilen, inişi ve düzlüğü olmayan -Gökbel’den sonraki yolun hemen hemen yarısı offroad (hatta off)- yere tırmandım. Dalyan, Gökbel, İztuzu benim için kutsal bir bölge. Buraları kuş bakışı izlemek, geçtiğim yollara çok uzaktan bakmak, biraz kafa dinlemek için çıkarım bu radar denen muhteşem manzaralı yere.

Bu albüm, yolculuk esnasında çektiğim Instagram fotoğraflarından oluşuyor. Bisiklete binerken ağırlık etmesin diye yanıma profesyonel fotoğraf makinesi almadım.

Fotoğraf kalitesinin düşük olması bir dezavantaj olsa da, hafifliği, çok az yer kaplaması ve internet erişimi kolaylığından dolayı, bisikletle gezdiğim yerlerin fotoğraflarını genelde Ipod’la çekmek zorunda kalıyorum.